ie wyszukiwania danej frazy w Google. Z wyrażeniem wysoka pozycja w wyszukiwarce ściśle powiązane są frazy, takie jak top 5 czy top 10. Oczywiście analogicznie mogą występować też frazy wskazujące miejsce strony internetowej w wyszukiwarce. Fraza top 5 oznacza, że dana strona znajduje się w wynikach wyszukiwania w pierwszych pięciu wyświetlanych linkach, podobnie wyrażenie top 10 odnosi się do miejsca strony w wynikach, z tym że znajduje się nie w pierwszej piątce, ale w pierwszej dziesiątce pokazywanych wyników.
edytuj kod i kilka faktów z Wikipedii
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
SEO, a pozycjonowanie
Jak mogłoby się wydawać SEO oraz pozycjonowanie są tym samym, jednak nie jest to do końca prawdą. Pojęcia te chociaż zahaczają o tą samą tematykę, różnią się od siebie. Faktem jest, że obydwa te działania odnoszą się do celu, którym jest jak najwyższy wynik wyszukiwanej frazy w przeglądarce. Jaka jest więc różnica między tymi pojęciami? SEO oznacza dostosowanie strony internetowej do odpowiedniego jej postrzegania przez przeglądarkę, żeby dana strona znalazła się wysoko w rankingach wyszukiwania. Natomiast pozycjonowanie oznacza cały szereg działań podejmowanych w celu polepszenia pozycji strony, w których skład wchodzi również pojęcie SEO. Jak więc widać nie są ty pojęcia synonimiczne.