ę SEO, nie każda jednak jest warta uwagi. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, aczkolwiek nie każdy się do takiej pracy nadaje. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma ma w swojej kadrze wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Warto być cierpliwym przy pozycjonowaniu
Optymalizować pod wyszukiwanie można na wiele sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Whitehat pozycjonowanie to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie aby nie zaszkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia strony z pozycji. Jest też blackhat seo jest to totalne przeciwieństwo i często daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwarce. Smutne jest to, że wiele pozycjonerów wykorzystuje tą właśnie metodę, co na szczęście jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Dobre słowa kluczowe = dobre efekty
Dobór słów kluczowych to istotna kwestia, gdyż od tego zależy czy nasza podstrona na dane słowo pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla fachowego pozycjonera sprawa doboru słów kluczowych to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe frazy z danej branży, gdyż mogą one nie zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co pewnie skończy się totalnym brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Trochę podstaw z dziedziny pozycjonowania
Pozycjonowanie to proces i seria działań mająca na celu wzrost pozycji zadanej strony w wyszukiwarkach. Założenie to dość łatwe, aczkolwiek jeżeli przechodzimy do zastosowania tego w praktyce nie jest to już takie łatwe. Przy SEO należy wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak obszar na który dana strona ma swoją działalność, ilość fraz i wiele innych ważnych rzeczy. Oczywiście SEO jest to proces, więc na efekty trzeba czasami poczekać kilka miesięcy. Istnieje kilka metod pozycjonowania, ale o tym w innej części artykułu.
Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych